Leírás

Kalandok és tapasztalatok a közösségi oldalakon. Miért szeretnek és osztanak meg napról napra?

Feedek

Szerzők

HTML

Azok a bizonyos felmérések...

2012.12.11. 11:59 | Check | Szólj hozzá!

Újabb cikket olvastam a FB posztokról a Be Social oldalon, ami szerint szerdán menjünk szabadságra, és véletlen se hagyjuk ki a vasárnapot. (A Poszt-nap-ban már agyaltam a Facebooktippek egy bejegyzésének privát tapasztalatairól.) Ahhoz képest a Be Social cikke egy kicsit közelebb járt az általam tapasztaltakhoz, vagyis, hogy az emberek akkor töltenek több időt a FB előtt, amikor a szabadidejük is több...

Mégsem az ideális nap, hanem más dolog érdekelt ezeknek a híreknek a kapcsán. Mégpedig az, hogy bár mindkét általam idézett cikk ugyanarra a Buddy Media felmérésre hivatkozik, hogy lehet, hogy helyenként más eredményt olvasnak ki belőle? Egész pontosan: akkor most valójában mi is van abban a felmérésben?

A Facebooktippek cikke egy Mashable írást fordít lera hivatkozik, mint ami a Buddy Media kutatását alapul véve ajánlja a csütörtököt és pénteket aktív napnak. A megadott hivatkozás 5. pontja foglalkozik a bejegyzésre legalkalmasabb nappal, és ott irányít el egy másik Mascahble cikkre, ahol végre már megvan a felmérés linkje. Amiben - hűha - egy szó sincs szerdáról, csütörtökről, vagy péntekről. Talán, talán az ott belinkelt szövegben lehet valami, de az az oldal sajnos nem elérhető...

A Be Social egy másik Mashable cikket fordítre alapoz. De ebben legalább egy lépéssel hamarabb jutunk el a Buddy Media felméréséhez. Annak közvetlenül elérhető verziójában viszont egy hang sincs posztolásra ideális napról.

A kérdésemre a választ a regisztrálás után ingyenesen letölthető anyag adta meg. Abban terméktípusokra és szolgáltatásokra lebontva láthatjuk, hogy mikorra érdemes időzíteni a bejegyzéseinket. Vagyis van célközönség, amelyik csütörtökön és pénteken aktívabb, van amelyik vasárnap, a szerda pedig hol ilyen, hol olyan. Az eredeti kérdésemre tehát megvan a válasz: van, aki kicsit figyelmesebben olvas, van, aki kevésbé. Viszont a hosszas keresgélés fura kérdést vetett fel: Most már érdekelne, hogy miért ilyen körülményes eljutni még ezekről a (különben tényleg jobb) Social Media oldalakról is a mindenki számára hasznos (és közérthető ábrákkal illusztrált, egyszerű szöveges részekkel megvilágított) eredeti infóhoz? Ha ezek az oldalak is csak többszörösen átírtan és fordítgatva, módosítgatva hozzák a lényegi felmérések adatait, akkor  mi van a kisebbekkel? Sejti valaki, hogy (és most nagyon erősen koncentrálok, hogy ne sikerüljön elképzelni, azt, hogy) a rengeteg önjelölt szakértő blogjában lévő bejegyzések vajon hányszor megrágva és visszatermelve tartalmazzák azt a bizonyos sárgarépát?

Konklúzió: Sok a barátságos  írás, amik elsőre egyszerűségük miatt vonzóak és követhetőek, főleg, ha a bizonytalan felhasználónak sem tudása, sem bátorsága nincs az egészhez. De legalább olyan messze van az ezzel foglalkozó blogok nagy többsége - minden hasznosságuk mellett is - a pontosságtól, mint ez a szimpatikus macska a halkonzervjétől...

(Fotó: Fortepan)

Címkék: Facebook Fortepan Népszerűség Pontosság Social Media Buddy Media Mashable Megmondók

A bejegyzés trackback címe:

https://poszt-office.blog.hu/api/trackback/id/tr734819842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása